ارزش تکلیف
ارزش تکلیف بر اساس یک دیدگاه شناختی تدوین شده و برداشت های دانش آموز را از میزان ارزشمندی تکلیف تبیین می کند. در واقع ارزش تكليف مشوقی است که باعث درگیری شناختی عمیق در تکلیف می شود و به علاقه دانش آموز در یادگیری خودش مربوط است. ارزش ها، رغبت به یک تکلیف را ایجاد می کنند. افراد ممکن است انتظارات کارآمدی مثبت درباره تکلیف داشته باشند، اما آن تکلیف را انجام ندهند، چون برای آن ارزش کمی قائل هستند (شانک[1] و همکاران، ۲۰۰۸). دوک (۱۹۸۹؛ به نقل از گارسیا و لیند[2]، 2018). بر این باور است که ارزش تکلیف مشغولیت دانش آموز در تکلیف را افزایش می دهد، که به نوبه ی خود رویکرد عمیق یادگیری را پرورش می دهد. دانش آموزانی که به تکلیف علاقه دارند، پردازش بهتری از درس در ذهن خود خواهند داشت، که این نشان می دهد آنها در جریان یادگیری و انجام تکالیف، تلاش بیشتری دارند و از راهبردهای شناختی بیشتری استفاده می کنند. پینتریج و دیگورت (۱۹۹۰) بر این باورند که تکالیف مهم و با ارزش بیشتر در فعالیت های شناختی درگیر می شوند، از راهبردهای نظارتی بیشتر استفاده می کنند و از پیشرفت تحصیلی بالاتری نیز برخوردارند. زمانی که دانش آموزان برای موضوعی ارزش قائلند میزان کارکردشان در آن حوزه بیشتر از موضوع هایی است که برای آن ارزش قائل نیستند. هنگامی که دانش آموز نسبت به یک موضوع علاقمند باشد و از ارزش فراگیری آن ادراک خوبی داشته باشد دو پیامد حاصل می شود:
با منابع دقیق، نگارش اصولی بر اساس APA، با 17صفحه مفید و قابلیت اصالت سنجی متون
*مانپت طرحی نو در فروش مبانی نظری*
[1] Schunk
[2] Garcia & Lind
[3] Pirih
arzesh taklif_1599336686_42641_5614_1136.zip0.07 MB |