مفهوم پـردازش شـناختی اطـلاعات
مطالعه تأثير تفاوت های فردی در پـردازش اطـلاعات از دیرباز مورد توجه پژوهشگران، نـظریه پردازان یادگیری و متخصصان تعلیم و تربیت قرار گرفته است. به عقیده صاحب نظران، تلاش ها در جهت درک فرآیند یادگیری، قضاوت و تصمـیم گیری در سال ۴۲۷ قبل از میلاد هنگامی که سقراط و افلاطون با نـظریه های فیلسوفانه خود سر چشمه دانش را کاوش کردند، آغاز شد. اما فرضیه سازی رسمی در مورد این تفاوت ها هنگامی آغاز شد که هرب تلان[1] در سال ۱۹۵۴ اصطلاح سـبک شـناختی[2] را مطرح کرد. این عقیده که تفاوت های افراد در پـردازش اطـلاعات صرفا ناشی از تفاوت های آنها در هـوش و توانایی است تا مدت ها در دنیای تعلیم و تربیت پذیرفته شده بود، اما بعدها مشخص شد که تفاوت های افراد در پـردازش فقط تا حدی به هـوش و توانایی های آنها بستگی دارد؛ بنابراین عوامل دیگری نظیر ویژگی های شخـصیتی، دشواری تکلیف ها و تفاوت سـبک ها نیز در این امر دخیل هستند (صفری و ماهر، 1396).
با منابع دقیق، نگارش اصولی بر اساس APA، با 15صفحه مفید و قابلیت اصالت سنجی متون
*مانپت طرحی نو در فروش مبانی نظری*
pardazesh shenakhti_1582959193_38095_5614_1486.zip0.05 MB |