مبانی نظری بررسی تجهیزات مدارس از منظر ارگونومی و استانداردهای آموزشی در 50 صفحه منابع دقیق و کامل با رفرنس دهی APA
اهمیت آموزش و پرورش دوره ابتدایی
مهمترین دوره تحصیلی در تمام نظام های آموزش و پرورش جهان ،دوره ابتدایی است؛ زیرا شکل گیری شخصیت و رشد همه جانبه فرد در این دوره، بیشتر انجام می گیرد. دوره ابتدایی، در رشد مفاهیم و معانی اموری که کودک در زندگی روزمره با آنها مواجه است، نقش مهمی برعهده دارد. این دوره تداوم بخش تکوین شناختی، زیستی و اجتماعی کودک، که در خانواده پی ریزی شده است، می باشد. همچنین دوره ای است که در آن فرصت و موقعیت مناسبی برای تحصیل، تربیت و یادگیری شیوه ارتباط صحیح با دیگران برای کودک فراهم می گردد و استعدادهای هر کودک به تدریج شکوفا می شود و سرمایه گذاری و برنامه ریزی در آموزش ابتدایی یک نوع سرمایه گذاری دراز مدت اما پرسود از نقطه نظر نیروی انسانی و عوامل تولید اقتصادی و فرهنگی است که بی گمان هر جامعه ای از فواید آن سود خواهد برد (مفیدی، ۱۳۸۶).
بر این اساس در هر کشوری جهت رساندن کودکان دانش آموز به سعادت مورد نظر آن کشور، اهدافی تعیین می شود. در کشور ما اهدافی به شرح زیر منظور گردیده است:
3-2- تاریخچه تجهیزات آموزشی در جهان
تجهیزات مدارس، یکی از بخش های زیربنایی فرایند یادگیری هستند و مربیان و کودکان در هر سنی تحت تاثیر آن قرار می گیرند. کودکان به هر فضایی که وارد می شوند با سبک معماری و تجهیزات آن نیز سازگار می شوند. به عبارت بهتر، تجهیزات آموزشی و هر آنچه در آن است با کسانی که با آنها سر و کار پیدا کند رابطه برقرار می کند و در شکل دهی رفتار و پذیرش مقرارت و یادگیری آنان تاثیر گذار است. تجهیزات آموزشی، پرورشی و ورزشی مدرسه از جمله مسائلی است که می تواند بازتاب مهم و قابل توجهی بر ساختار رشد و تکامل ذهنی، فکری و کسب خلاقیت معلم و دانش آموزان داشته باشد و به عنوان زیربنایی از بنیادهای حرکت اجتماعی مورد نظر قرار گیرد، اگردانش آموز در این مکان به نحو مناسبی پرورده و تعلیم شود و استعدادهای بالقوه خود را در محیط مدرسه بشناسد و یا در واقع به وی شناسانده شود و به درک موفقیت هایی نیز نایل آید و در جهت مثبت پیش رود، حرکتی مطلوب و رو به كمال خواهد داشت. در صورتی که اگر در فرضیه های یادگیری، امن و الفت با....
mabani_1575318818_33905_5614_1313.zip0.30 MB |