خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
مبانی نظری اضطراب مرگ
مبانی نظری اضطراب مرگ
قیمت : 42,979 تومان
مبانی نظری خودکار آمدی درد
مبانی نظری خودکار آمدی درد
قیمت : 47,171 تومان
مبانی نظری اختلال شخصیت ضد اجتماعی
مبانی نظری اختلال شخصیت ضد اجتماعی
قیمت : 41,363 تومان
مبانی نظری هوش معنوی
مبانی نظری هوش معنوی
قیمت : 36,590 تومان
کیفیت در ارایه خدمات به مشتریان
آیا از محتوای فایل های خریداری شده رضایت دارید؟



ثبت نظر

مبانی نظری سبک های تدریس

مبانی نظری سبک های تدریس

رویکردهای تدریس

فرایند تدریس دارای ماهیتی پیچیده است و مؤلفه های مختلفی است که برای انجام یک تدریس با کیفیت باید آنها را به خوبی شناخت و در عمل به کار بست از سوی دیگر عوامل فراوانی بر فرایند تدریس تأثير گذارند که باید حتما در یک تدریس با کیفیت مورد توجه قرار گیرند، یکی از این عوامل که به نظر می رسد می تواند بر توانایی معلمان برای اجرای یک تدریس با کیفیت موثر باشد و در این تحقیق نیز به آن پرداخته شده است روش تدریس می باشد. زیرا هنگامی که حداکثر یادگیری در تدریس مورد نظر است آن بسیار مهم است که هم باورهای معلمان و هم روش های تدریس شان را در نظر بگیریم. در دهه ۱۹۵۰ روانشناسان به روش های متفاوتی پی بردند، روش شناختی، تفکر، تدریس، یادگیری که البته آنها هم در امور آموزشی و هم محیط های غیر آموزشی موثر شناخته شدند. اصطلاح روش تدریس حول و حوش دهه ۱۹۷۰ رواج یافت؛ زمانی که توجهات به سمت اهمیت نقش روش در یادگیری و تدریس جلب شده بود. ترجیح روش تدریس به روش های مرجع معلم باز می گردد که در آن معلم مسائل را حل می کند، وظایف را انجام می دهد، در مورد فرآیند کلاس تصمیم می گیرد و از فردی به فرد دیگر متفاوت است و گاهی اوقات ممکن است تفاوت میان گروه ها باشد. روش تدریس یا روش آموزش معلم، روش شناخته شده ای است که معلم با آن وظایف یادگیری را مشخص می کند و فرآیند تدریس را هدایت می کند و می تواند به عنوان رجحان تمایل، به سمت رفتاری که منجر به یادگیری می شود، باشد و متأثر از ارزش ها، باورها، نگرش ها و پیشینه ی فرهنگی و اجتماعی معلمان است و با روش های تدریس متفاوت است. روش های تدریس مشخص کننده ی فرآیند تکنیکی تدریس هستند، در حالی که روش های تدریس بیشتر ویژگی معلمان و راهبردهای تدریس را نشان می دهند؛ روش ها به فنونی که معلمان به کار می گیرند اشاره می کند، اما روش ها به خصوصیات واضح معلم در یک موقعیت، على رغم محتوای تدریس که ثابت می باشد اشاره دارد (عفری، 1397).

تعریف روش تدریس

از روش تدریس نیز مانند مفهوم تدريس تعريفات مختلفی انجام شده است که در زیر به نمونه هایی از آن اشاره می شود:

روش تدریس معلمان می تواند تنها فاکتور قوی در تعریف کیفیت آموزش در مدارس باشد. روش تدریس شیوه، رویه و فرآیندهای پذیرفته شده توسط معلم جهت رسیدن به اهداف كلاسی است (کردافشاری، ۱۳۹۱).

با منابع دقیق، نگارش اصولی بر اساس APA، با 20 صفحه مفید و قابلیت اصالت سنجی متون

*مانپت طرحی نو در فروش مبانی نظری*

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

tadris_1590936458_40781_5614_1019.zip0.06 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 52,272 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت
فروشگاه فایل