خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
پرسشنامه محقق ساخته بررسی تجهیزات مدارس از منظر استانداردهای آموزشی
پرسشنامه محقق ساخته بررسی تجهیزات مدارس از منظر استانداردهای آموزشی
قیمت : 28,264 تومان
پرسشنامه محقق ساخته بررسی تجهیزات مدارس از منظر ارگونومی
پرسشنامه محقق ساخته بررسی تجهیزات مدارس از منظر ارگونومی
قیمت : 25,360 تومان
پرسشنامه استاندارد حساسیت اضطرابی تیلور و کاکس
پرسشنامه استاندارد حساسیت اضطرابی تیلور و کاکس
قیمت : 10,840 تومان
پرسشنامه پنج وجهی ذهن آگاهی بائر و همکاران (FFMQ)
پرسشنامه پنج وجهی ذهن آگاهی بائر و همکاران (FFMQ)
قیمت : 11,324 تومان
کیفیت در ارایه خدمات به مشتریان
آیا از محتوای فایل های خریداری شده رضایت دارید؟



ثبت نظر

مقیاس مهارت های ارتباطی کوئین دام (2004)

مقیاس مهارت های ارتباطی کوئین دام (2004)

پرسشنامه مهارت های ارتباطی توسط کویین دام در سال ۲۰۰۴ تهیه شده است. این پرسشنامه برای سنجش مهارت های ارتباطی ابداع شده است و دارای ۳۴ گویه است که هدف آن ارزیابی مهارت های ارتباطی در افراد از ابعاد مختلف (توانایی دریافت و ارسال پیام، کنترل عاطفی، مهارت گوش دادن، بینش نسبت به فرآیند ارتباط، ارتباط توأم با قاطعیت) می باشد. برای تکمیل آن پاسخگو باید هرگویه را بخواند و سپس میزان انطباق وضعیت فعلی خود را با محتوای آن برروی یک طیف لیکرت پنج درجه ای از (هرگز، ۱؛ به ندرت، ۲؛ گهگاهی، 3؛ اکثر اوقات، 4 و همیشه، 5) مشخص می کند. باورهای ارتباطی فرعی که در این مقیاس مورد بررسی قرار می گیرند شامل پنج باور گوش دادن (سوالات: ۳-۲۵-۲۶-۲۷-۳۱-۳۴)، توانایی دریافت و ارسال پیام (سوالات: 4-۵-۶-۱۲-۲۱-۲۲-۲۳-۲۴-29)، بینش نسبت به فرآیند ارتباط (سوالات: ۱-۲-۱۷-۱۸-۲۰)، کنترل عاطفی (سوالات: ۷-۸-۹-۱۱-۱۳-۱۶-۲۸-۳۰-۳۲) و ارتباط توأم با قاطعیت (سوالات: ۱۰-۱۴-۱۵-۱۹-۳۳) هستند. برای هر پاسخگو در هر یک از مهارت های پیش گفته که در قالب خرده آزمون هایی شامل تعداد متفاوتی از گویه ها مطرح شده اند نمره جداگانه ای محاسبه می شود. علاوه بر این، حاصل جمع نمرات هر در مجموعِ ۳۴ عبارت نیز یک نمره کلی برای او بدست می دهد که مُبین باور های ارتباطی آزمودنی است. بدین سان، دامنه نمره محتمل برای هر فرد بین ۳۴ تا ۱۷۰ خواهد بود. البته باید خاطر نشان شود که برخی از عبارات (سوالات: 2-4-6) به دلیل ماهیت و محتوای آن ها، در محاسبه نمره به صورت وارونه نمره گزاری می شوند. نمره بین ۳۴ تا ۶۸ بیانگر باور های ارتباطی ضعیف است. نمره بین ۶۸ تا ۱۰۲ بیانگر باور های ارتباطی متوسط است. نمره بالاتر از ۱۰۲ بیانگر باور های ارتباطی بالا است. حسین چاری و فداکار (1384) برای سنجش اعتبار آزمون مهارت های ارتباطی، ابتدا با استفاده از روش آلفای کرونباخ، اعتبار کل آزمون را محاسبه نمودند که مقدار عددی آن برابر با 69/0 و حاکی از همسانی درونی قابل قبول این آزمون بود. این مقدار برای آزمودنی های دانشجو 71/0 و برای دانش آموزان دبیرستانی برابر با 66/0 بود. همچنین ضریب اعتبار کل آزمون با استفاده از روش تنصیف برابر با ۷۱/۰ به دست آمد. در پژوهش حاضر، روایی آزمون با روش کیفی روایی صوری بررسی و تامین شده است. برای سنجش پایایی پرسشنامه، ضریب پایایی (آلفای کرونباخ) محاسبه گردید که ضریب آلفای 73/0 بدست آمد.

پرسشنامه 34 سوالی مهارت های ارتباطی کوئین دام (2004)
با توضیح کامل در خصوص روایی پایایی، نحوه نمره دهی، لیکرت درجه بندی و منابع دقیق در قالب ورد


*مانپت طرحی نو در فروش مبانی نظری*

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

maharat_1605218188_43445_5614_1202.zip0.03 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 10,840 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت
فروشگاه فایل